Legile Programarii Calculatoarelor

 

Sa gresesti este uman dar ca sa zapacesti de tot lucrurile ai nevoie de un
calculator.
 
Un program de calcul face ceea ce ii ceri nu ceea ca ai vrea tu sa-ti faca.
 
Valoarea unui program este direct proportionala cu greutatea listingului.
 
Complexitatea unui program va cresta pana va depasi capacitatea de intelegere
operatorului care trebuia sa lucreze cu el.
 
Descoperirea unei erori intr-un program de calcul se face abia dupa ce
programul a fost folosit cateva luni de zile.
 
Orice program de calcul ajuns in faza de rulare este depasit.
 
Orice program de calcul costa mai mult si necesita mai mult timp decat s-a
considerat initial.
 
Daca un program este util va trebui schimbat. Daca nu mai este util va trebui
sa fie justificat.
 
Orice program sa va extinde pentru a ocupa intreaga memorie disponibila a
calculatorului.
 
Daca pentru introducerea corecta a datelor in calculator s-au prevazut o serie
de teste sa va gasi un idiot ingenios care va descoperi o metoda de a introduce
si date gresite.
 
Daca ai gasit doua erori intr-un program caut-o si pe a treia.
 
Calculatoarele pot gresi dar oamenii gresesc si mai mult.
 
Dupa ca eroarea gasita a fost corectata se va constata ca de fapt nu a fost
nici o eroare.
 
Orice sistem care depinde de fiabilitatea umana este nefiabil.
 
Erorile nedetectabile se prezinta intr-o infinitate de forme pe cand cele
detectabile sunt prin definitie in numar finit.

 

Copyright (c) 1995,2003 by George Oros